Brâurile decorative marca Fabrica de Profile sunt produse din poliuretan, material care este rezistent atât la loviturile accidentale cât și la umiditate, putând fi utilizate atât în spațiu cu trafic intens cât și în spații cu umezeală (băi, bucătării etc).
Dacă brâurile sunt folosite pentru a proteja peretele de urmele lăsate de spătarul scaunelor, ele se montează în general la înălțimea de 80-90cm. Cu ajutorul brâurilor se pot realiza și chenare decorative, care vor creea noi puncte de interes în camera.
Brâurile decorative pot delimita pereții vopsiți în culori diferite sau pereții acoperiți cu modele și texturi diferite de tapet. Brâurile vin în varianta preamorsata și se pot vopsi în culoarea dorită. Aceasta poate să coincidă cu culoarea pereților sau brâurile pot fi vopsite într-o culoare diferită, pentru a creea un contrast frumos cu pereții, aducând astfel un plus de personalitate camerei. Brâurile decorative din poliuretan vin cu accesorii de inspirație vegetala pe care le puteți găsi aici.
În această linie, ne-am decis să ducem inspirația mai departe și să explorăm generosul element floral și prezența să în arhitectură de-a lungul timpului. De ce am ales să includem în portofoliu braurile florale din poliuretan? Pentru că elementul floral are o forță de neimaginat în amenajări. Îl întâlnim în arta populară și în cea modernă generând același impact, fermecand, ordonând. Iar detalii despre cele două forme de manifestare găsiți mai jos.
În artă populară românească, de exemplu, elementul vegetal are o prezența pregnanta în asociere cu alte două elemente fundamentale – cercul şi spirală sunt reprezentate că simboluri solare în multe forme. Pe ancadramentele porţilor populare apar elemente vegetale – flori, plante, mai mult sau mai puţîn stilizate, uneori policrome sau încadrate într-un decor mixt: laleaua, frunză şi viţa de vie. La baza stâlpilor, jos este reprezentată rozetă.
Compoziţia lor urmează legile repetiţiei, simetriei şi alternanţei, legi care de multe ori sunt încălcate ici şi colo, conferind pieselor un farmec izvorât tocmai din unele neregularităţi ce intervin că o pauză, rupând poate eventuală impresie de monotonie. Elementele decorative cele mai des întâlnite sunt: rozetă geometrică sau rozetă florală, concepute într-o nelimitată varietate de forme este cea mai des întâlnită.
În strânsă legătură cu pământul și cerul, cu începuturile omului și religia, cu fauna și flora locale, cu obiceiuri zonale, cu temerile și viața de zi cu zi, aceste simboluri populare au semnificații diferite: rol de protecție de spiritele rele, rol de ocrotire a casei, etc. Motivele sculptate aveau substraturi magice (unele), însă decodificarea celor mai frecvente elemente utilizate de meșterii populari ne permit incursiuni într-un univers mitologic, antecreștin: funia, nodurile, rozetele solare – cu variațiile: cerc simplu, cercuri concentrice, soare cu chip omenesc, toate având la origine un ancestral cult solar –, apoi pomul vieții („simbolul vieții fără de moarte și al rodniciei nesfârșite”), motivul șarpelui (păzitorul gospodăriei), chipul omenesc, păsările, dintele de lup, bradul ș.a.m.d.
Simbolistica populară românească este geometrică, vegetală, zoomorfă sau antropomorfă (mai rar), iar originile sale se situează în vremurile în care acestea reprezentau primele forme de comunicare umană. Simbolistica este prezentă pe toate obiectele de artizanat popular, indiferent că vorbim de obiecte ceramice, din lemn, din lână, cânepă, în, borangic etc.
Mai larg despre tema am vorbit în descrierea colecției noastre MARAMA, aici.
Structurile de inspirație florală în arhitectură modernă
De la Shakespeare până la Georgia OKeeffe, florile au inspirat minți creative timp de secole, iar în arhitectură, nu este diferit. Echilibrul natural al unei flori se pretează perfect compoziției structurale, așa cum se vede în unele dintre cele mai bine recunoscute lucrări ale arhitecturii moderne din întreaga lume.
Florile de lotus au inspirat forma înfloritoare a Muzeului ArtScience Moshe Safdie din Singapore, o sculptură la muzeul MAXXI al Zaha Hadid din Roma și, desigur, Templul Lotus din India. Centrul de tenis din Qizhong din Shanghai își găsește inspirația în petalele magnoliei, în timp ce Burj Khalifa are un design în formă de Y, aducând un omagiu crinului-paianjan.
Templul Lotus
Proiectat pentru a arăta precum floarea eponimă, Templul Lotus din Delhi, India, este un locaș de cult din Bahá’í, deschis oamenilor de orice credință. Pereții în formă de petală ai structurii sunt îmbrăcăți în marmură albă din Grecia.
Muzeul MAXXI
Muzeul Național al Artelor Secolului XXI, mai cunoscut sub numele de MAXXI, este capodoperă Zahei Hadid și a adăpostit această senzațională sculptură gonflabilă, Lotusul de Aur de Choi Jeong-hwa.
Moscheea Șeic Zayed
Artistul britanic Kevin Dean a proiectat aceste mozaicuri florale complexe la Moscheea Sheikh Zayed din Abu Dhabi. Pe lângă curte, mozaicurile sale acoperă și o parte din pereții și podelele interioare.
Marina Bay Sands
Moshe Safdie și-a găsit inspirația într-o floare de lotus pentru proiectarea Muzeului ArtScience din stațiunea Marina Bay Sands din Singapore. Fiecare petală are un luminator în vârf pentru a lumina interiorul cu lumină naturală.
Burj Khalifa
Amprenta în trei punți a acestui turn din Dubai, Burj Khalifa, este o abstractizare a nufarului-păianjen, sau Hymenocallis. Proiectată de arhitecții de la SOM, această clădire este în prezent cel mai înalt zgârie-nori din lume.
Centrul sportiv Hangzhou
Proiectat pentru Jocurile Olimpice de iarnă din 2022 de la Beijing, Centrul Sportiv Olimpic Hangzhou este proiectat de NBBJ pentru o fațadă asemănătoare lotusului învelit în petale albe.
Centrul de tenis Quizhong
Acoperișul inspirat de magnolie al Centrului de Tenis Qizhong din Shanghai are „petale” dinamice de acoperiș care se pot deschide și închide în funcție de vreme.